Usługi medyczne

Otorynolaryngologia

Ból lub pieczenie w gardle? Podejrzewasz u siebie zapalenie zatok? A może cierpisz na nawracające stany zapalne dróg oddechowych? W Centrum Medycznym Innovation Clinic oferujemy kompleksowe leczenie chorób laryngologicznych zlokalizowanych w obrębie głowy i szyi, takich jak schorzenia gardła czy uszu.

otorynolaryngolog wrocław
Return to Top Button

Kim jest i czym zajmuje się laryngolog?

Laryngolog to lekarz specjalista zajmujący się nie tylko chorobami ucha, krtani, nosa, gardła, ale także kości skroniowej, zatok przynosowych, jamy ustnej, przełyku, tchawicy, oskrzeli, języka i gruczołów ślinowych. Otolaryngolodzy zajmują się też chirurgią szczęki, zabiegami endoskopowymi przełyku czy dolnych dróg oddechowych oraz chirurgią rekonstrukcyjną. Lekarz tej specjalności wykonuje również endoskopię dolnych dróg oddechowych i przełyku.

Obecnie prawidłowo funkcjonującą nazwą tej specjalizacji jest OTORYNOLARYNGOLOG (z gr.otos: „ucho”; rhinosrynos: „nos”; laryngos: „krtań”).

Jakie choroby leczy otorynolaryngolog?

• zapalenie gardła, zatok, krtani,

• niedosłuchy,

• otospongioza,

• choroba Meniere’a,

• angina ropna,

• zespół Sjögrena;

• przerośnięte migdałki podniebienne,

• zapalenie ucha wewnętrznego, zewnętrznego i środkowego,

• polipy nosa i krtani;

• urazy i złamania nosa;

• nieżytowe zapalenie trąbki słuchowej,

• otoskleroza,

• naczynioruchowy nieżyt nosa,

• bezdech senny

• guzy pojawiające się w obrębie głowy i szyi.

Może się zajmować również problemami ze wzrokiem, ponieważ zdarza się, że są one powiązane np. z zaburzeniami w obrębie zatok albo błędnika.

dr Joanna Holanowska, Specjalista otorynolaryngologii, chirurgii głowy i szyi, lekarz medycyny estetycznej

lek. med. Joanna Holanowska

Specjalista otorynolaryngologii,
chirurgii głowy i szyi,
lekarz medycyny estetycznej

Kiedy udać się do laryngologa?

Powinniśmy się z nim bezwzględnie skontaktować, jeśli zaobserwujemy u siebie następujące dolegliwości

• uporczywy, ciężki do wyleczenia katar,

• zaburzenia węchu i smaku,

• zawroty głowy i zaburzenia równowagi,

• ból ucha, szumy uszne, pogorszenie słuchu

• krwawienia z nosa,

• zapalenie gardła,

• zaburzenia połykania,

• utrudnione oddychanie,

• guzy szyi i głowy,

• chrapanie i bezdech,

• chrypa

• ból gardła

• nawracające bóle głowy

Jak wygląda wizyta?

Podczas wizyty u laryngologa lekarz zbiera dokładny wywiad, pytając o objawy, samopoczucie i historię chorób. Następnie przeprowadza badania fizykalne, takie jak badanie palpacyjne węzłów chłonnych i ślinianek, a także przegląda nos i uszy za pomocą wziernika. Lekarz również bada język, gardło, migdałki, ujścia ślinianek i krtani oraz nosogardło. W razie potrzeby może wykonać endoskopię. Po uzyskaniu pełnej diagnozy lekarz może zaproponować specjalistyczne zabiegi laryngologiczne.

Lekarz za pomocą endoskopu, a także wziernika ocenia stan nosa, ucha, gardła czy jamy ustnej pacjenta. Jeśli zajdzie potrzeba, może wykonać również badanie USG. Dzięki nowoczesnej aparaturze jaką jest endoskop, którego praca polega na wprowadzeniu przez nozdrza, usta albo ujście przewodu słuchowego specjalnego narzędzia ze źródłem światła zakończonego kamerą zwanego endoskopem, możemy w czasie rzeczywistym zobaczyć na monitorze trudno dostępne miejsca, a także ocenić i zdiagnozować badane miejsce.

Jak przygotować się do wizyty?

Nie ma konieczności specjalnego przygotowywania się do wizyty.  Prosimy przynieść ze sobą aktualne ważne dokumenty medyczne, takie jak wyniki badań laboratoryjnych i zdjęcia RTG. Pamiętaj o swoich dotychczasowych dolegliwościach laryngologicznych, o które zapyta Cię lekarz podczas konsultacji.

- Strefa dla Pacjenta -

Cennik konsultacji otorynolaryngologicznej