Laserowe leczenie zaburzeń drożności nosa

Zaburzenia drożności nosa mogą być spowodowane przerostem małżowin nosowych dolnych i zrostami w nosie. Zaburzenia oddychania przez nos objawiają się niedotlenieniem organizmu: uczuciem zmęczenia, sennością, problemami z koncentracją, chrapaniem oraz zwiększają częstotliwość infekcji górnych dróg oddechowych, przewlekłych katarów i przewlekłego zapalenia zatok. Chrapanie to powszechny problem dotykający ok. 45% Polaków, który negatywnie wpływa na kondycję organizmu. Problem chrapania wynika ze zmniejszenia drożności struktur gardła i nosa. Prowadzi to do niedotlenienia organizmu, co z kolei może wpływać na wystąpienie zespołu bezdechu sennego. Dodatkowo chrapanie powoduje bóle głowy, potęguje uczucie niewyspania oraz obniża koncentrację.
W Innovation Clinic proponujemy Państwu laserowe usuwanie zrostów w nosie i zmniejszenie objętości małżowin nosowych dolnych.

korekta nosa

Przyczyn chrapania jest wiele. Należą do nich:
⦁ problemy z przegrodą nosową (wrodzone lub będące skutkiem urazów mechanicznych)
⦁ niedrożność nosa związana z polipami jamy nosowej
⦁ przerost migdałków podniebiennych
⦁ przerost nasady języka lub języczka
⦁ problemy z budową podniebienia miękkiego, które sprawiają, że jest ono nadmiernie miękkie i wiotkie
⦁ przerost i/lub obrzęk małżowin nosowych
⦁ obniżenie napięcia mięśni gardła i języka
⦁ alergie
⦁ nadwaga i otyłość
⦁ spanie na wznak
⦁ leki uspokajające, antydepresyjne lub zwiotczające mięśnie
⦁ długotrwałe palenie papierosów

Leczenie chrapania i bezdechu sennego:
W zależności od przyczyny chrapania istnieją różne sposoby i metody leczenia tej dolegliwości. Począwszy od zmiany stylu życia (zrzucenie nadmiernych kilogramów, rezygnacja z palenia papierosów, ograniczenie spożywania alkoholu, odpowiednia pozycja w czasie snu), przez mało inwazyjne zabiegi ambulatoryjne, skończywszy na inwazyjnych zabiegach chirurgicznych.
Bardzo skuteczną metodą leczenia chrapania i bezdechu sennego są zabiegi laserowe z wykorzystaniem nowoczesnej platformy zabiegowej, wykorzystujące unikalne właściwości lasera Er:YAG, które pozwalają na powierzchowne przenikanie ciepła do tkanek bez uszkodzeń i skutków ubocznych. Wiązka lasera jest na tyle delikatna, aby stosować ją na wrażliwą tkankę w jamie ustnej, a zarazem wystarczająco mocna, aby zapewnić klinicznie skuteczne ogrzewanie.

Przebieg zabiegu:

Kwalifikację do zabiegu i leczenie laserowe przeprowadza doświadczony specjalista otorynolaryngolog. Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym. Pacjent pozostaje w Klinice przez około godzinę po zabiegu, po tym czasie może wrócić do domu. Leczenie nie wiąże się z koniecznością długiej rekonwalescencji i absencji w pracy, efekty leczenia Pacjent zacznie odczuwać po wygojeniu czyli po około dwóch tygodniach.

Energia lasera Er:YAG podgrzewa fragmenty podniebienia miękkiego, których rozluźnienie powoduje zakłócenie swobodnego przepływu powietrza podczas snu. Na skutek zabiegu dochodzi do obkurczenia włókien kolagenu, co przyczynia się do zwiększenia sprężystości tkanek gardła. Tym samym podniebienie miękkie usztywnia się i w konsekwencji tego następuje zmniejszenie drgań tkanek miękkich i języczka. W rezultacie przepływ powietrza jest swobodny i chrapanie ustaje.

• chrapanie
  • incydenty bezdechu sennego
  • problemy z oddychaniem podczas snu
  • aktywna choroba nowotworowa
  • ciąża i okres karmienia piersią
  • rozrusznik serca
  • epilepsja
  • aktywne zakażenie wirusowe: HIV, WZW
  • miejscowe
  • od 1100 zł – leczenie chrapania
  • od 1400 zł – leczenie zaburzeń drożności nosa (konchoplastyka)

W Inovation Clinic zabiegi leczenia zaburzeń drożności nosa przeprowadza doświadczona specjalistka otorynolaryngolog i chirurg głowy i szyi lek. med. Joanna Holanowska.

Specjalista otorynolaryngolog, chirurg głowy i szyi, lekarz medycyny estetycznej. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu na kierunku lekarskim i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na wydziale kształcenia podyplomowego kierunek Medycyna Estetyczna dla Lekarzy. Nauczyciel akademicki przedmiotu otorynolaryngologia na wydziale lekarskim i lekarsko-stomatologicznym Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Członek Polskiego Towarzystwa Otorynolaryngologów, Chirurgów Głowy i Szyi i Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anty-Aging. Doświadczony klinicysta z 15 letnim stażem zawodowym.

dr Joanna Holanowska, Specjalista otorynolaryngologii, chirurgii głowy i szyi, lekarz medycyny estetycznej