Specjaliści

prof. dr hab n. med. Dariusz Kałka specjalista kardiologii, kardioseksuologii i andrologii

prof. dr hab n. med. Dariusz Kałka

specjalista kardiologii, kardioseksuologii i andrologii
Prof. dr hab n. med. Dariusz Kałka specjalista chorób wewnętrznych, kardiolog, androlog, seksuolog i obesitolog. Absolwent Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej we Wrocławiu. Stypendysta Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego w Royal Brompton and Harefield Hospital w Londynie. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Seksuologii Medycznej. Pomysłodawca i organizator pierwszej na świecie Pracowni Kardioseksuologii powołanej przy Katedrze Patofizjologii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, a także inicjator wprowadzenia kardioseksuologii i andrologii klinicznej do przedmiotów nauczanych na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Projektant i główny wykonawca prowadzonego od 2010 roku, w kilku ośrodkach kardiologicznych na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie projektu PREVANDRO, mającego na celu badania nad czynnikami ryzyka dysfunkcji seksualnych u pacjentów z chorobami układu sercowo-naczyniowego. Autor i współautor ponad 300 prac naukowych opublikowanych lub prezentowanych w kraju i za granicą. Edytor oraz recenzent w wielu prestiżowych czasopismach medycznych o tematyce seksuologicznej, andrologicznej i kardiologicznej. Ekspert w cotygodniowych audycjach radiowych dotyczących seksuologii „Intymnie”, realizowanych przez Radio Wrocław. Członek Polskiego Towarzystwa Andrologicznego, Europejskiego Towarzystwa Andrologicznego, Polskiego Towarzystwa Seksuologii Medycznej, Europejskiego Towarzystwa Seksuologii Medycznej, Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością i Komisji Ergonomii Wieku Podeszłego Oddziału Polskiej Akademii Nauk we Wrocławiu.
Leczone choroby
  • Zaburzenia erekcji u pacjentów z chorobami układu krążenia
  • Zespół niedoboru testosteronu
  • Niepłodność męska