PLASTYKA ODSTAJACYCH MAŁŻOWIN USZNYCH

Odstające uszy są wadą wrodzoną, która powoduje u Pacjentów kompleksy i poważny defekt wyglądu. Jest to problem natury zdrowotnej, estetycznej i psychologicznej, który dotyka zarówno kobiety i mężczyzn. Na szczęście otoplastyka to zabieg medyczny, który może pomóc skutecznie rozwiązać problem. Jest to operacja rekonstrukcyjna, która znacznie zmienia kształt uszu, aby w efekcie końcowym wyglądały bardziej naturalnie i zdecydowanie mniej odstawały. Co więcej, otoplastyka to skuteczny sposób na skorygowanie wyglądu odstających uszu bez większego ryzyka i komplikacji. W Innovation Clinic proponujemy Państwu trwałą korekcję małżowin usznych przeprowadzaną przez doświadczony zespół chirurgów: specjalistę chirurgii plastycznej i specjalistę otorynolaryngologii, co gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo i rzetelność leczenia. Zabieg jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym, cięcie przeprowadzamy za uchem tak aby blizna była nie widoczna, pełne wygojenie i efekt zabiegu jest widoczny po około miesiącu.

jak wygląda zabieg?

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym, chociaż na szczególne życzenie pacjenta, a także u dzieci specjalista może zastosować również znieczulenie ogólne. Operacja plastyczna uszu trwa zazwyczaj od półtorej do dwóch godzin. a pacjent może jeszcze w tym samym dniu opuścić klinikę. Chirurg, przechodząc do zabiegu, wykonuje niewielkie nacięcia w tylnej części uszu, dzięki czemu nie istnieje ryzyko, że widoczne będą blizny po operacji. W kolejnym kroku lekarz modeluje chrząstkę ucha poprzez jej nacinanie lub częściowe wycinanie. Chrząstka stabilizowana jest we właściwym położeniu za pomocą szwów. Korekcja większych wad budowy uszu wymaga często wycięcia znacznej ilości chrząstki. Po wykonaniu zabiegu zakładane są szwy, a pacjentowi zakłada się specjalny opatrunek uciskowy.

Pierwsze efekty zabiegu widoczne są tuż po zdjęciu opatrunków – zazwyczaj po siedmiu dniach od zabiegu. Należy jednak pamiętać, że efekt zostanie osiągnięty dopiero po zrośnięciu się chrząstek małżowiny.

plastyka odstających małżowin usznych

przygotowanie do zabiegu

Pierwszym krokiem do pozbycia się tej wady estetycznej jest konsultacją ze specjalistą. To w czasie tej wizyty pacjent podaje, jakiego efektu oczekuje po zakończonym zabiegu. Lekarz zaleci również, aby w tym okresie powstrzymać się od palenia papierosów. Pomoże to w szybszym gojeniu się ran.  Operacji plastycznej uszu nie przeprowadza się u kobiet w okresie okołomiesiączkowym.

Ważne: Na około sześć tygodni przed operacją plastyczną uszu należy odstawić leki rozrzedzające krew (np. aspiryna, acard) oraz leki i suplementy zawierające witaminę E.

W przypadku otoplastyki u dzieci bardzo ważne jest przygotowanie psychiczne malucha. Należy rozmawiać z dzieckiem o możliwych do wystąpienia następstwach operacji, takich jak ból czy konieczność noszenia opatrunków. Tak jak w przypadku innych operacji plastycznych, również korekcja uszu wymaga standardowych badań krwi (morfologia, wskaźniki krzepliwości, grupa krwi, OB., poziom glukozy).

Przed operacją wymagane będzie także okazanie aktualnego szczepienia przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu B.

strefa dla pacjenta

Poniżej znajdą Państwo niezbędne informacje przed podjęciem decyzji o wykonaniu zabiegu plastyki odstających małżowin usznych.

• usunięcie tzw. Guzka Darwina – zgrubienia w tylnej górnej części małżowiny usznej. Jest to cecha wrodzona występująca u co dziesiątego człowieka,
  • korekcja odstających uszu,
  • anocja oraz mikrocja – wady wrodzone polegające odpowiednio na całkowitym lub częściowym braku małżowin usznych,
  • zwinięcie małżowiny usznej
  • zaburzenia krzepliwości krwi,
  • infekcyjne choroby skóry,
  • choroby nowotworowe,
  • choroby tkanki łącznej,
  • epilepsja
  • miejscowe
  • od 5500 zł

W Innovation Clinic zabieg otoplastyki przeprowadzany jest w warunkach sali operacyjnej we współpracy chirurga plastycznego i otorynolaryngologa.

Posiada wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej oraz chirurgii ogólnej. Jest członkiem Europejskiego Towarzystwa Chirurgii Plastycznej, Estetycznej i Rekonstrukcyjnej oraz Polskiego Towarzystwa Chirurgii Plastycznej, Estetycznej i Rekonstrukcyjnej. Doktor Wojciech Wacławowicz specjalizuje się w wykonywaniu zabiegów modelowania twarzy i ciała oraz zabiegów rekonstrukcyjnych metodą mało inwazyjną oraz klasyczną. W Innovation Clinic doktor Wojciech Wacławowicz wykonuje następujące zabiegi: – Powiększenie piersi – Liposukcja – Plastyka powiek – Plastyka uszu.

Specjalista otorynolaryngolog, chirurg głowy i szyi, lekarz medycyny estetycznej. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu na kierunku lekarskim i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na wydziale kształcenia podyplomowego kierunek Medycyna Estetyczna dla Lekarzy. Nauczyciel akademicki przedmiotu otorynolaryngologia na wydziale lekarskim i lekarsko-stomatologicznym Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Członek Polskiego Towarzystwa Otorynolaryngologów, Chirurgów Głowy i Szyi i Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anty-Aging. Doświadczony klinicysta z 15 letnim stażem zawodowym.

Usługi medyczne

Plastyka odstających małżowin usznych

plastyka uszu

Jak wygląda zabieg?

Strefa dla pacjenta:

Przed zabiegiem

Pierwszym krokiem do pozbycia się tej wady estetycznej jest konsultacją ze specjalistą. To w czasie tej wizyty pacjent podaje, jakiego efektu oczekuje po zakończonym zabiegu. Lekarz zaleci również, aby w tym okresie powstrzymać się od palenia papierosów. Pomoże to w szybszym gojeniu się ran. Operacji plastycznej uszu nie przeprowadza się u kobiet w okresie okołomiesiączkowym.

W przypadku otoplastyki u dzieci bardzo ważne jest przygotowanie psychiczne malucha. Należy rozmawiać z dzieckiem o możliwych do wystąpienia następstwach operacji, takich jak ból czy konieczność noszenia opatrunków. Tak jak w przypadku innych operacji plastycznych, również korekcja uszu wymaga standardowych badań krwi (morfologia, wskaźniki krzepliwości, grupa krwi, OB, poziom glukozy).

• korekcja odstających uszu,
  • zwinięcie małżowiny usznej
  • zaburzenia krzepliwości krwi,
  • infekcyjne choroby skóry,
  • choroby nowotworowe,
  • choroby tkanki łącznej,
  • epilepsja
  • miejscowe
  • od 5500 zł

W Innovation Clinic zabieg plastyki odstających małżowin usznych przeprowadzają doświadczeni specjaliści z zakresu chirurgii głowy i szyi oraz chirurgii twarzowo-szczękowej.

lek. med. Joanna Holanowska

Posiada wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej oraz chirurgii ogólnej. Jest członkiem Europejskiego Towarzystwa Chirurgii Plastycznej, Estetycznej i Rekonstrukcyjnej oraz Polskiego Towarzystwa Chirurgii Plastycznej, Estetycznej i Rekonstrukcyjnej. Doktor Wojciech Wacławowicz specjalizuje się w wykonywaniu zabiegów modelowania twarzy i ciała oraz zabiegów rekonstrukcyjnych metodą mało inwazyjną oraz klasyczną. W Innovation Clinic doktor Wojciech Wacławowicz wykonuje następujące zabiegi: – Powiększenie piersi – Liposukcja – Plastyka powiek – Plastyka uszu.